Brev:
Dag- og natrytme
18. november 2009
Alder:
6 mdr.
Dag- og natrytme
Hej Helen,
Så er jeg tilbage med flere spørgsmål som jeg håber du kan hjælpe mig med:)
Min datter er nu blevet 6½ måned og er en super glad pige der stortrives. Hun måler 73 cm og vejer 8,8 kg.
Mine spørgsmål denne gang går på hendes dag-/natrytme..
Min datter E blev udelukkende ammet til hun var 5½ måned hvorefter vi stille og roligt startede op med skemad. Skemaden har vi fået rigtig godt gang i og hun er lidt af et madøre, så det er dejligt.
Vores dag ser således ud:
Vågner kl 8-8:30 med amning
1. lur kl 10-10.30 sover ca 40min - 1 time
skemad kl 11.-11,30
2. lur kl ca 13 sover ca 40min -1 time
3. lur kl ca 16 sover ca 40 min - 1time
skemad ca kl 18.30
nattesøvn kl 20
Sover hun nok ??
Jeg ammer stadig meget og vi synes begge det er hyggeligt, dog undrer det mig at hun nogle nætter stadig vågner 3-4 gange, hvor det kun er et par gange de andre nætter. Skal hun helt stoppe med at spise om natten, eller er det ok lidt endnu??
Er det nok med skemad 2 gange om dagen eller skal vi op på 3 gange for at hun måske bliver fyldt godt op i løbet af dagen og ikke vågner om natten mere?
Min datter og jeg har lige været på ferie og der har jeg desværre givet hende en dårlig vane med at blive ammet i søvn.. det resultere nu i, at hun mosler rundt i sin seng længe men ligeså snart hun får brystet i munden falder hun i søvn og kan lægges i sin seng.. (hun bruger ikke sut og jeg tror hun bruger mig istedet for). Hvordan adskiller jeg amning og søvn??
Og så til mit sidste spørgsmål; hun vil ikke tage sutteflaske så jeg har ikke været adskilt fra hende mere end et par timer siden hun blev født, men nu skal jeg snart til nogle julefrokoster, hvad gør jeg?
Hun vil jo ammes i søvn og vil ikke tage sutteflaske i løbet af dagen...
Det var en længere smøre, håber du endnu engang kan hjælpe mig med alle mine spørgsmål.
Kærlig hilsen
Løven